Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ - 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ



η δράση πραγματοποιηθηκε από την κα ΤΖΑΝΗ ΕΛΕΝΗ και κα ΜΑΝΤΖΑΝΑ ΦΑΝΗ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

 Γνωριμία-Σπάσιμο πάγου: Η οδηγία είναι «Αλλάζουμε θέσεις όλοι όσοι ….»
έχουμε κάτι κοινό, π.χ.
φοράμε Nike παπούτσια,
έχουμε μιλήσει άσχημα σε συμμαθητή μας
μένουμε σε πολυκατοικία

3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

6 Μαρτίου, ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας.

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΟΨΗ

Πλανάται όποιος πιστεύει ότι το φαινόμενο αυτό που διαρκώς αυξάνεται στα σχολεία μας μπορεί να αντιμετωπιστεί σε μια μέρα, όσες δράσεις κι αν γίνουν. Το πρόβλημα είναι βαθύτερο, φθάνει στο μεδούλι της ιδιοσυγκρασίας μας, αφού το σημαντικότερο βήμα που πρέπει όλοι να κάνουμε είναι να κατακτήσουμε ουσιαστικά το αγαθό της δημοκρατίας.
Στο σχολείο μας το φαινόμενο της σχολικής βίας και επιθετικότητας έχει γίνει αντικείμενο επεξεργασίας, καθώς είμαστε πιλοτικό Γυμνάσιο εφαρμογής νέων Προγραμμάτων Σπουδών κι έτσι στη βιωματική δράση της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής οι συμμαθητές μας έχουν ασχοληθεί διεξοδικά με αυτό.
Αλλά και η ένταξή μας στο διαγωνισμό του αειφόρου σχολείου στοχεύει σένα σχολείο δημιουργικό, χαρούμενο, δημοκρατικό ,με σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, αλλά και του «διαφορετικού άλλου»
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου εδώ και μερικές εβδομάδες έχουν ασχοληθεί με την παρουσία της βίας στο σχολικό περιβάλλον στη θεματική ενότητα «Διαχειρίζομαι τις συγκρούσεις μου, βάζω όρια».
  •  Ενημερώθηκαν από τις υπεύθυνες καθηγήτριες της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής κ. Δελή Μαρία και κ. Κατσαρού ΜαρίαΚατέγραψαν τις δικές τους εμπειρίες
  • Παρακολούθησαν τις ταινίες μικρού μήκους
«Λέγε με, φίλε»
«Μέρα στο σχολείο»
«Stop the violence»
«Ενδοσχολική βία» από το ΓΕΛ Λαγκαδά

  •  Δημιούργησαν αφίσες στέλνοντας το δικό τους μήνυμα 


Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΒΙΔΙΟΥ



Θέμα: Υλοποίηση δράσεων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Σχετ.: Γ2/26871/26-2-13 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

Σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μας, την Τετάρτη 6/3/13 αφιερώθηκαν σε κάθε τάξη 2 διδακτικές ώρες δράσεων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ειδικότερα, 60΄ συζήτησης με τους μαθητές και 30΄ εικαστικού εργαστηρίου. Οι δράσεις υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεργασία με την υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ Αρκαδίας, κα Κ. Δημητρέλη. Συμμετείχε και ο σχολικός σύμβουλος κλάδου ΠΕ06, κος Λαμπρινάκος Ιωάννης.
Σας στέλνουμε το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε για ανάρτηση στο αντίστοιχο ιστολόγιο.


       Η Διευθύντρια
  
Ευστρατία Λιακοπούλου
    Καθ. Πληροφορικής


Δράσεις από το ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ




Ενημέρωση για τις δράσεις του σχολείου μας για τη πρόληψη της  σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Σας ενημερώνουμε ότι στις 6/3/2013 και κατά τις δύο τελευταίες ώρες του ωρολογίου προγράμματος υλοποιήθηκαν οι εξής δράσεις στο πλαίσιο της διοργάνωσης δράσεων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού:
1.       Βιωματική δράση «ο εαυτός μου και οι άλλοι» - πραγματικές ιστορίες.
2.       Σχεδιασμός αφισών.
3.       Μοίρασμα ερωτηματολογίου σχετικά με τη σχολική βία – συμπεράσματα.
4.       Ομιλία για τον εκφοβισμό – παρουσίαση ερευνών – στατιστικών – συζήτηση.
5.       Άρθρα σχετικά με τη βία – συζήτηση.

   Η Διευθύντρια

Ηλιοπούλου Σοφία

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Eνδιαφέρουσες Παρουσιάσεις για τη Σχολική Βία

Δέκα προτάσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας


1. Στα σχολεία αλλά και στις τάξεις θα πρέπει να υπάρχουν συμφωνίες και σταθεροί κανόνες σχετικά με την αντιμετώπιση περιστατικών βίας μεταξύ των μαθητών, στη διαμόρφωση των οποίων θα συμμετέχουν και οι μαθητές.
2. Δημιουργία κλίματος συνεργασίας και δημοκρατικού διαλόγου ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
3. Συζητήσεις στις τάξεις σχετικά με τα δικαιώματα και ειδικότερα για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών.


Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Βιβλίο για τη σχολική βία


«Μίλα μη Φοβάσαι - τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο».
Στο βιβλίο αυτό λογοτέχνες, ζωγράφοι, εκπαιδευτικοί και ειδικοί επιστήμονες γίνονται μια παρέα και χαρίζουν στα παιδιά τρεις ιστορίες, ζωγραφιές και δραστηριότητες, στις οποίες κάθε παιδί θα ανακαλύψει τον εαυτό του ή οικείες του καταστάσεις!
Με το έργο του ο καθένας τα παρακινεί: Μίλα, μη φοβάσαι.
Ένα βιβλίο που θα χαρούν τα παιδιά, τα οποία και θα βοηθήσει, ενώ θα αποτελέσει εργαλείο στα χέρια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών, συμβάλλοντας στην πρόληψη της βίας.



περισσότερα ΕΔΩ

Infograph με στατιστικά


Βιωματικό Εργαστήριο



Βιωματικό εργαστήριο
«Σχολική βία: τεχνικές ευαισθητοποίησης μέσω του δράματος»

Βιωματικές δραστηριότητες (για μαθητές Ε’ Δημοτικού - Α’ Λυκείου)

Γνωριμία-Σπάσιμο πάγου: Η οδηγία είναι «Αλλάζουμε θέσεις όλοι όσοι ….»
έχουμε κάτι κοινό, π.χ. φοράμε κάτι μαύρο, ασχολούμαστε με τον υπολογιστή πάνω
από δύο ώρες κάθε μέρα, κλπ. Αρχικά, ο εμψυχωτής είναι αυτός που βρίσκεται στη
μέση του κύκλου και διαλέγει τις φράσεις που θα ακουστούν και κατόπιν κάποιο
άλλο μέλος της ομάδας, αυτό που μένει όρθιο κάθε φορά, αφού οι καρέκλες είναι μία
λιγότερη από τα μέλη της ομάδας. Με τη δραστηριότητα αυτή μπορούν να
διερευνηθούν διάφορα θέματα που θα επιλέξει η ομάδα.

προτεινόμενες ταινίες


Περίληψη: Με την ενδοσχολική βία θα ασχοληθούν οι «Πρωταγωνιστές». Ο Σταύρος Θεοδωράκης προσπαθώντας να διερευνήσει την  ελληνική εκδοχή της μάστιγας που παγκοσμίως αναγνωρίζεται ως  "bullying" επισκέπτεται γυμνάσια και λύκεια και  συναντά θύτες και θύματα στα ίδια προαύλια.
Στην κάμερα της εκπομπής μιλούν μαθητές που έχουν υποστεί βία αλλά και μαθητές που έχουν ασκήσει βία. 
Ο Ανδρόνικος, μαθητής Γ' Λυκείου, έπεφτε συχνά θύμα ξυλοδαρμού από τους συμμαθητές του στο συγκρότημα της Γκράβας.  'Αλλαξε σχολείο, έχασε δύο χρονιές αλλά σήμερα δηλώνει: «η ζωή είναι δική μου, δεν θα σιωπήσω και αυτό συνιστώ και στα άλλα παιδιά που βρίσκονται στη δική μου θέση».
Ο 'Αρης, μαθητής Α' Λυκείου, σε σχολείο των Βορείων προαστίων αφηγείται στην κάμερα πως οι συμμαθητές του προσπάθησαν να τον πετάξουν μέσα σε ένα σκουπιδοτενεκέ. 

Eνδιαφέροντα videos για ενδοσχολική βία




Έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής με θέμα « Έφηβοι και βία"

Ποσοστό 8,5% των εφήβων αναφέρουν ότι υφίστανται σχολικό εκφοβισμό (bullying) τουλάχιστον 2 με 3 φορές το μήνα, ενώ 1 στους 6 (15,8%) ότι εκφοβίζουν οι ίδιοι άλλους με την ίδια συχνότητα. Οι μαθητές που εκφοβίζουν άλλους είναι κυρίως αγόρια ενώ εκείνοι που υφίστανται εκφοβισμό είναι τόσο αγόρια όσο και κορίτσια. 
Τα παραπάνω αναφέρει έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής   με θέμα « Έφηβοι και βία.
Σύμφωνα επίσης με την έρευνα:

Εκφοβισμός και Βία στο Σχολείο

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος, υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να προστατέψει με ουσιαστικό και ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ








activities thumb


Εκπαιδευτικές Ταινίες


Εκπαιδευτικές Ταινίες
  • Το Ταξίδι Από Το Ασυλο Στην Κοινότητα


    "Το Ταξίδι Από Το Ασυλο Στην Κοινότητα"

    Γενική επιστημονική επιμέλεια: Ι. Τσιάντης

    Επιστημονική επιμέλεια: Χ. Ασημόπουλος, Ε. Ζαχαριάς

    Σκηνοθεσία: Δ. Βερνίκος

    Έτος παραγωγής: 1994
    Πατήστε εδώ για να δείτε μεγέθυνση

    Η ταινία καταγράφει την πορεία του προγράμματος αποασυλοποίησης του ιδρύματος ΠΙΚΠΑ Λέρου και τις αλλαγές που επέφερε στο μοντέλο και το περιβάλλον λειτουργίας του ιδρύματος, στις μεθόδους εργασίας του προσωπικού και στη ζωή των περιθαλπομένων του.
    Στις σκηνές της ταινίας διαδραματίζεται βήμα-βήμα όλη η εξέλιξη της διαδικασίας του αποϊδρυματισμού, η οποία καταγράφεται με τον τρόπο του ανθρωπολογικού «ντοκυμαντέρ». Ειδικότερα, αποτυπώνονται οι τραγικές ασυλικές συνθήκες που επικρατούσαν πριν από την έναρξη του προγράμματος το 1991 και στη συνέχεια όλες οι μέθοδοι που αναπτύχθηκαν από τη διεπιστημονική ομάδα παρέμβασης για τον εκσυγχρονισμό του ιδρύματος και τη δημιουργία μονάδων κοινοτικού τύπου φροντίδας. Ως εκ τούτου, αποτελεί ένα χρήσιμο μέσο εκπαίδευσης επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε θέματα ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης καθώς και ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα αγωγής ψυχικής υγείας.
    Σημειώνεται ότι η ταινία το 1996 έλαβε τη διεθνή διάκριση «Le prix integration» του 20ου Διεθνούς Φεστιβάλ ταινιών για την ψυχική υγεία στην Lorquin της Γαλλίας. Διατίθεται σε δύο κόπιες διαφορετικής χρονικής διάρκειας: 45΄ και 30΄ αντίστοιχα, στα Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά.



VIDEO

Σημαντικοί παράγοντες για την για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας μεταξύ μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μεγάλη ευθύνη για αυτό έχει ο διευθυντής / η διευθύντρια της κάθε σχολικής μονάδας, που θα πρέπει να δίνει το καλό παράδειγμα, να βρίσκεται κοντά στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, να ακούει τακτικά τις απόψεις τους, να τους εμπνέει και να εγγυάται την ευρυθμία και ευνομία του σχολείου. Το κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου θα πρέπει να υποστηρίζεται έμπρακτα και από τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις.
Ύπαρξη ξεκάθαρων κανόνων, που θα συνοψίζονται σε Σχολικό Κανονισμό, ο οποίος θα πρέπει να προκύπτει και να εφαρμόζεται μέσα από την επικοινωνία και συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και να προβλέπει μεταξύ άλλων τους βασικούς τρόπους διαχείρισης βίαιων συμπεριφορών στην καθημερινή σχολική ζωή, αξιοποιώντας όποτε χρειάζεται και τα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας.
- Αξιοποίηση του θεσμού των μαθητικών συμβουλίων (15μελών και 5μελών) για την ενίσχυση των διαδικασιών κατανόησης, διαμόρφωσης και τήρησης των σχολικών  κανόνων και ανάδειξης των απόψεων των μαθητών.